بنیاد خیران و واقفان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
آقای مجتبی حیدری از واقفین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم

به مناسبت دهه وقف؛ تجلیل از مهندس حیدری از واقفین دانشگاه

صبح چهارشنبه بیست و یکم مهر ماه و در آخرین روز از دهه وقف مراسم تجلیل و قدردانی از واقف خیر اندیش مهندس مجتبی حیدری از واقفین دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم و از کارکنان اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی و در محل این اداره کل صورت پذیرفت.
در این مراسم حجت الاسلام غلامرضا زارع مهرجردی رئیس بنیاد خیران و واقفان دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم ضمن تبریک این دهه در ابتدا به معرفی این دانشگاه و اهداف آن پرداخت و اظهار نمود: دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با ۱۸ دانشکده در سراسر کشور به تربیت دانشجویان قرآنی می پردازد که به جهت عدم برخورداری از ردیف بودجه مستقل دولتی با کمک خیّرین و برخی از موقوفات محدود قرآنی اداره می شود.
رئیس بنیاد خیران و واقفان دانشگاه در ادامه افزود: بسیاری از دانشگاه های ملی سراسر کشور و چه حتی در خارج از کشور بخشی از هزینه های خود را از محل موقوفات و هدایای افرادی که به دنبال و زمینه ساز علم و فناوری هستند تأمین می گردد و این دانشگاه نیز از این باب، اقدام به تأسیس و راه اندازی بنیاد خیران و واقفان نمود که ضمن آشنایی عموم مردم با این دانشگاه، زمینه های جذب کمک های مردمی را در این زمینه فراهم نماید.
حجت الاسلام زارع مهرجردی در ادامه بیان داشت: اگر مردم همانگونه که نتایج خیرات و مبرّات خود را در مراسمات اهل بیت علیهم السلام ملموس و مشهود ملاحظه می کنند، بتوانیم فعالیت های قرآنی را در زندگی روزمره مردم جاری و ساری نماییم، قطعاً موقوفات قرآنی نیز که به فرموده معصومین علیهم السلام ثقل اکبر می باشد، فزونی خواهد یافت.
مهدی رفیعی معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل امور مالیاتی خراسان رضوی نیز در این مراسم ضمن اظهار خرسندی و سرافرازی از این اقدام همکار خود بیان داشت: در اداره مالیات به دلیل حساسیت زیاد امور مالیاتی و ممیزی و تعداد مؤدیان مالیاتی فراوان، علاوه بر سلامت جسم، استمرار سلامت نفس کارکنان این نهاد دارای اهمیت بسزایی است و کارکنان ملزوم به رعایت و ادامه آن هستند و مشارکت در امور خیر همچون فعالیت در امور قرانی نشان از این مهم دارد که باعث افتخار برای این مجموعه است.
در ادامه علی نخچیان مدیر روابط عمومی اداره کل مالیاتی خراسان رضوی در بیان اهمیت و فضلیت انفاق و وقف به بیان ماجرای انفاق پیامبر اکرم(ص) پرداخت و گفت: بزغاله‌ای را خدمت پیغمبر اکرم آوردند. ذبح نمودند و فرمودند: «هرکس گوشت می‌خواهد بیاید.» فقرای مدینه به سوی خانه‌ی پیغمبر به راه افتادند. پیغمبر به هر کدام یک تکّه دادند بعد که همه رفتند، فقط یک کتفِ آن مانده بود. یکی از زنان پیغمبر عرض کرد: «یا رسول اللَّه! بزغاله‌ای به این بزرگی رفت؛ همین کتفش ماند!؟» پیغمبر فرمودند: «همه‌اش ماند؛ فقط همین کتفش است که می‌رود.» یعنی می‌خوریم، از بین می‌رود و تمام می‌شود؛ امّا آنچه که دادیم می‌ماند.
شایان ذکر است آقای مجتبی حیدری در سال ۱۳۹۷ یک باب مغازه تجاری با زیربنای ۱۲۵ مترمربع در بلوار پیروزی مشهد را جهت تأمین هزینه های آموزشی، فرهنگی و پژوهشی دانشکده علوم قرآنی مشهد وقف نموده اند.

دسته‌بندی: اخبار
برچسب: بنیاد_خیران_وواقفان_دانشگاه، ‌تجلیل، ‌دانشکده_علوم_قرآنی_مشهد، ‌دهه_وقف، ‌وقف
ارسال برای دیگران
نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت را پر کنید
این قسمت را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید

keyboard_arrow_up

مشارکت آنلاین